Piękne Roztocze

• HRavg 147( 75%)
  • Sprzęt Trek Superfly 9.7
Piątek, 10 kwietnia 2015 | dodano: 12.04.2015

W dniu dzisiejszym pobudka 6.00 i szybki dojazd do Józefowa gdzie umówiłem się z moim imiennikiem Mirkiem na wspólne kręcenie po Roztoczu. Miejsce zbiórki rynek gdzie po chwili pogawędki ruszamy w trasę :) Już na samym początku wyprawy wiedziałem że będzie ciekawie przejeżdżając drewnianymi kładkami wzdłuż stawu w pobliżu Józefowa. Dalej już przez Starą Hutę dojeżdżamy do tarasu widokowego przed Zwierzyńcem. Wdrapujemy się na górę i podziwiamy piękne widoki :)

Widoczność bardzo dobra więc obserwujemy okolice z każdej strony :) Polanka bardzo duża ale również bardzo zorana przez dziki:)
Następnie kierujemy się nad zalew Rutka na rzece Wieprz w pobliżu Zwierzyńca gdzie tym razem postanowiłem zrobić zdjęcie super tarasowi widokowemu:)

Po objechaniu zalewu kierujemy się do Zwierzyńca gdzie Mirek pokazuje mi poezje polskich dróg :)

Dalej jedziemy już w stronę kościółka na wodzie gdzie wcześniej spodobała mi się knajpka z własnym napędem :)

Kościółek na wodzie w którym normalnie odprawiane są nabożeństwa i msze :)

Grzech było ominąć również browar Zwierzyniec zlokalizowany parę metrów dalej od kościółka.

Dalej malowniczą ścieżką

kierujemy się nad stawy Echo

Gdzie najbardziej spodobały się ścieżki zbite z desek, którymi można spacerować ale i przejechać rowerem :)

W szoku byłem jak również dbana jest plaża, oczyszczana z zarośli przez panów z wozem napędzanym przez koniki polskie.

rzut okiem z pobliskiej wieży na staw z innej perspektywy.

Widać też stawy rybne z których w tym momencie spuszczono wodę .

Za stawami przejeżdżamy przez piękny Gościniec Florianecki wzdłuż którego można zobaczyć pewne dzieła artystyczne przedstawione przez różnych autorów. Komentarz pozwolę zachować dla siebie:)

We Floriance odwiedzamy posiadłość na której hodowane są koniki polskie które chętnie do nas podchodzą i pozują do zdjęć :)

Piękne okolice zagrody :)

Następnie na drodze pojawił się nam Św Krzysztof który wskazał nam drogę do Górecka Kościelnego

Po drodze zbaczamy troszkę aby odwiedzić powstały zalew a zarazem mała elektrownie wodną.

Kapliczki ze stacjami drogi krzyżowej które prowadzą do kapliczki na rzeczce.

Po drodze wyrosły nam z pod nóg piękne potężne dęby :)
Poniżej wspomniana kapliczka

W kapliczce tej przez wybite okno udaje mi się zrobić zdjęcie obrazu(drzwi niestety były zamknięte)

Rzeczka przepływająca pod kapliczką

Za kapliczką ścieżka prowadzi nas do źródełka

Wstępujemy również do bardzo starego kościoła Św Stanisława w Górecku Kościelnym powstałym w XVIIIw.

Dalej szybciutko wracamy już w stronę Józefowa. Po drodze odbijamy na lewo aby zobaczyć kirkut, który założono w 1762 roku.
Poniższe zdjęcie pokazuję tylko część płyt pomnikowych reszta znaczna część ukryta jest w zaroślach.

Tuż za cmentarzem znajduje się nadal czynny kamieniołom.

W obrębie kamieniołomu jest wieża widokowa, niestety nie była otwarta i nie udało się podziwiać pięknych widoków na cały kamieniołom w wyższej perspektywy.

Z Józefowa śmigamy przez Puszczę Solską do rezerwatu "Nad Tanwią". Na początku mamy utwardzoną, leśną drogę, potem szuter i super asfalcik.

Zatrzymujemy się dopiero nad pomnikiem upominającym bitwę nad Studzienicą.

Dalej pięknymi ścieżkami kierujemy się w stronę Szumów

Nareszcie docieramy do Szumów które podziwiany dookoła :)

Jest i również małe źródełko

Dalej podążamy nad potok Jeleń gdzie znajduje się największy wodospad na Roztoczu

Następnie gonimy do Suśca, ale droga do najłatwiejszych nie należała :)

W Suścu zdjęcie przy pomniku Kargula i Pawlaka

i dalej ruszamy już z powrotem do Józefowa skąd zaczęła się nasza super wyprawa.

W Józefowie fontanna tradycyjnie nie czynna.

Po dojechaniu na miejsce pamiątkowe zdjęcie z super przewodnikiem po Roztoczu Mirkiem i niestety musiałem bardzo szybko wracać do domu. Wspomnienia z tej wyprawy długo zostaną w mojej głowie a te szczątkowe zdjęcia tylko w małym stopniu pokazują jaki to piękny kawałek Polskiej ziemi.
Na pewno tam jeszcze wrócę i dokończę wycieczkę.
Mirek wielki szacun za pokazanie i częściowe zapoznanie z Roztoczem. Pozdrawiam i do następnego razu:)