Trasami Ojca Mateusza

• Sprzęt Trek Superfly 9.7
Sobota, 31 października 2015 | dodano: 03.11.2015

W dniu dzisiejszym azymut obrałem na Sandomierz. Szybki dojazd stałą trasą na stare miasto gdzie troszkę się okręciłem o okolicy.
W pierwszej kolejności wizyta oczywiście na starówce. poniżej widok na Ratusz w podziemiach którego jest bardzo fajna knajpka gdzie polecam obiady. Bardzo wymyślne i smaczne. Można również skosztować bardzo dobry cydr gruszkowy.

Widok na ryneczek z innej perspektywy

W oddali podziwiać możemy Bramę Opatowską

Następnie przemieszczam się piętro niżej gdzie są bardzo fajne ścieżki na spacery oraz liczne trasy rowerowe bardzo dobrze przygotowane. Z prawej strony powyżej tego nasypu mamy starówkę.

Tymi schodami przez tak zwane ucho igielne możemy z powrotem wrócić na starówkę.

Ale ja przemieszczam się dalej pięknymi ścieżkami.

Przy okazji pohasałem troszkę wąwozami

Następnie udałem się pooglądać  kościół Św. Jakuba z zewnątrz

jak i w środku...

W pobliżu kościoła znajduje się bardzo dobrze zadbana winnica gdzie rosną różne odmiany winogron. Ciekawe czy księżulkowie spożywają później wino z tejże winnicy...

Kierując się w stronę zamku odwiedzam miejsce gdzie są kręcone liczne sceny do filmu Ojciec Mateusz - Pensjonat Ojca Mateusza

Kierując się powoli w drogę powrotną napotkałem jeszcze pierścień za pomocą którego chciałem teleportować się na miejsce , ale nie zadziałało...

Kategoria Sandomierz i okolice

Mamir
| 08:53 poniedziałek, 28 grudnia 2015 | linkuj Można zagadać z szefostwem i jest miejsce żeby rower zawsze gdzieś postawić a jak nie to na górze można go spiąć. W sezonie letnim wystawione są stoliki też na zewnątrz więc problem się wtedy całkowicie rozwiązuje.
lowlander
| 07:14 czwartek, 24 grudnia 2015 | linkuj Piękna wycieczka, polecasz obiad w podziemiach ratusza - a co z rowerem?
MarqoBiker
| 23:29 środa, 4 listopada 2015 | linkuj Sandomierz zawsze piękny . A kościół Św Jakuba według mnie najpiękniejszym z tamtejszych kościołów...chyba dlatego że taki surowy, styl romański ma swój urok .
Koło tego pierścienia można zobaczyć różne rodzaje skał z których zbudowane są Góry Świętokrzyskie i Wyżyna Sandomierska .
Sandi
| 23:10 środa, 4 listopada 2015 | linkuj Fajna wycieczka. Szkoda że pogodę miałeś średnią. Do Sandomierza wybiorę się na rowerze w przyszłym roku. Do tej pory zwiedziłam tylko stare miasto, a pierścienia i winnicy nie widziałam :)
Mamir
| 09:13 środa, 4 listopada 2015 | linkuj Do Sandomierza mam niedaleko ok 30km i bardzo mi się tam podoba. Do tej pory umieszczałem parę zdjęć z nocnych wypadów, a tym razem postanowiłem przybliżyć bardziej okolice starówki za dnia. Oczywiści nie jest tutaj pokazane wszystko. Nie zaprezentowałem w ogóle zamku i wielu innych ciekawych miejsc.
zarazek
| 08:41 środa, 4 listopada 2015 | linkuj Czyli to taka wycieczka miastoznawcza? :) Ja myślę o odwiedzeniu w ten sposób (że miasto jest celem) Drohiczyna.