Wycieczka do Zamku Krzyżtopór

• Sprzęt Giant TCR 1.0
Piątek, 5 września 2014 | dodano: 08.09.2014

Dzisiaj ambitny plan, wycieczka do Ujazdu i zwiedzanie zamku Krzyżtopór. Z samego rana ruszam do Sandomierza gdzie umówiony jestem z kumplem Łukaszem przewodnikiem wycieczki:). Do Sandomierza dojeżdżam bardzo szybko i dalej jedziemy już razem w stronę Lenarczyc. Następnie odbijamy na obrazów i dalej super drogą miedzy sadami jedziemy już w stronę Klimonowa przeskakujemy przez drogę krajową nr9 i dalej jedziemy już prosto na Ujazd. Podróżuje się bardzo przyjemnie praktycznie nie ma większego ruchu na drogach którymi jedziemy i do tego pogoda jest wyśmienita słonecznie nie za gorąco i bez wietrznie.
Po dojechaniu na miejsce uzupełnienie płynów w pobliskim sklepie mała przekąska i udajemy się na zwiedzanie zamku który bardzo mnie zaskoczył zarówno swoimi rozmiarami, stanem zachowanych ruin oraz samym miejscem gdzie się znajduje.
Po zakończonym szybkim zwiedzaniu ruszamy w drogę powrotną ale przez Włostów gdzie chcieliśmy zobaczyć ruiny Dworu czy nawet Zamku Karskich który mimo tego że nie tak dawno jeszcze funkcjonował popadł w totalną ruinę. Dalej drogą jest malownicza i bardzo miło się jedzie wąwozami raz pod górę raz w dół , liczne podjazdy i zjazdy, piękna sprawa. Między czasie jeszcze oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o źródlisku Wincentego Kadłubka oraz pamiątkowej kapliczce w miejscu jego domu. Wcześniej mały postój również nad zalanym kamieniołomem przez źródełko w Karwowie. Następnie ruszamy już w stronę Sanomierza Łukaszowi troszkę się spieszy a i ja mam jeszcze do przejechanie ponad 30km do Stalowej. Wiatr niestety zaczyna wiać coraz mocniej i ciężko się jedzie ale jakoś dojeżdżam do domu zadowolony ze wspaniałej wyprawy. Oby takich więcej.
Poniżej parę zdjęć z Zamku Krzyżtopór

Niestety bardzo zniszczona posiadłość Karskich we Włostowie

Zalany kamieniołom przez źródełko w pobliżu Karwowa

Źródełko Wincentego Kadłubka oraz Kapliczka powstała w miejscu domu rodzinnego.

Po drodze mijamy pomnik upamiętniający pomordowanych bardzo młodych żołnierzy biorących udział w akcji "Burza"